26 September 2016
0 Comments

Klient platí, tudíž má pravdu?

Naše práce je skvělá v tom že je velmi variabilní a každý den nám připraví nové projekty, stejně jako představí nové klienty. Každý klient je vždy jiný – zastává jiné názory, má jiné priority, stejně jako přemýšlí o věcech jinak než ostatní. Sto lidí = sto názorů, což v podstatě znamená to, že se nikdy nemůžete zavděčit všem, i kdyby jste vytvořili něco s čím budete 100% spokojeni a za čím si budete bezvýchodně stát.

V oboru, jako je tvorba videí, je čím dál více případů lidí, kteří mají jasnou představu o tom co chtějí vytvořit a přes to zkrátka nikdy nepojede vlak. Udělali si průzkum toho, co funguje, poradili se s přáteli a jsou skálopevně přesvědčeni o tom že jejich varianta je ta správná a funkční. Toto je typ člověka, který nezmění svůj názor ani kdyby jste mu přednesli jakékoliv neprůstřelné argumenty, protože tento člověk slyší pouze to, co slyšet chce. 

Dá se vůbec říct jestli je to špatně nebo dobře?

Obecně platí že se rozhodujeme na základě svých vlastních zkušeností, tušení a získaných informacích – Z čím více zdrojů jsme čerpali, tím obecnější názor můžeme zastávat. Kamarád co nás před několika týdny navštívil mi řekl jeden pěkný podnikatelský pojem – Pokud se člověk rozhodne v podnikání vyrazit naprosto opačným směrem než všichni ostatní, říká se tomuto podnikatelskému stylu „psanec“. Dobře známým psancem v podobě světových gigantů je například Apple, který se odlišuje nejen designem svých produktů, ale celkovým sdělením a poselstvím svých výrobků – Schopnost se odlišit od ostatních a vybudovat si tak stejnou komunitu „psanců“, kteří se s jejich filosofií ztotožňují. Ne vždy ovšem musí být na základě získaných zkušeností a své vlastní soudnosti moudré vyrazit proti proudu s nápadem, který není tak originální jak si člověk v tu chvíli myslí. Není to ovšem tím že by byl hloupější než ostatní, ale je to dáno množstvím informací se kterými se za svůj život setkal a které si mohl v praxi ověřit, protože teorie je krásná věc, ale dokud člověk opravdu nezačne, nikdy se nesetká se zpětnou vazbou, která je pro jeho práci zásadní a která pomáhá celou firmu posouvat správným směrem v očích klientů a široké veřejnosti. Protože to co v největší míře Vaši firmu formuje jsou právě lidé, kterým musíte naslouchat, protože oni jsou ti, kteří platí za vaše produkty či služby.

Určitě je dobré mít svojí vlastní vizi a sdělení, kterého chcete docílit, ať už se jedná o tvorbu webových stránek, firemního videa nebo fotografických a grafických služeb. Vždy je ale lepší si nechat poradit od lidí, kteří zpětně dokáží sledovat jaké měla služba přínosy a jestli má význam investovat peníze do nápadu, který nebude mít požadovaný efekt. Je snadné interpretovat své nápady a nechat je později studio realizovat podle Vašeho nejlepšího vědomí a svědomí, ale pokud Vám člověk na druhé straně radí že to není dobrý nápad a podá Vám důvod PROČ to tak je, je čas se zastavit (alespoň na krátký okamžik) a zvážit jestli člověk v agentuře nemá pravdu a nestálo by za to vyzkoušet ještě další úhel pohledu. Platí to v každém odvětví stejně jako v reklamě. Pokud začne pacient po zaplacení poplatku radit doktorovi jak mu má provést transplantaci srdce po shlédnutí celé série Nemocnice Chicago Hope, není to z opačného pohledu moudré rozhodnutí, i když o něm bude pacient skálopevně přesvědčen.

Ano, velká nadsázka. Pomůže nám ale zamyslet se nad tím, že lidé kterým platíme nedokážou odvádět naplno svoji práci, pokud nebudou vyslyšeni a nebudou zváženy jejich přínosy do Vašeho projektu. Vždy mějte na paměti že každý projekt který vypustíte není pouze Vaše vizitka, ale také vizitka společnosti, která se pod jeho tvorbu podepsala a pro které slouží jako cenná reference pro další prezentaci. Součet názorů pak ve výsledku může oslovit větší cílovou skupinu, na rozdíl od jednoho plochého názoru, který si nenecháme za žádnou cenu vymluvit. 

Nikdy nesoupeříme s agenturou o to kdo je chytřejší, ale spolupracujeme na výsledku, za který se oba můžou na 100% postavit.

A v tom je krása spolupráce.

  • Jaroslav "Šety" Šetek

    Vystudoval produkci a režii ve Zlíne, a od chvíle kdy skončil začal podnikat v oblasti online marketingu se specializací na video a jeho postprodukci. Svoji práci miluje a svému rozvoji věnuje téměř veškerý volný čas.

0 Comments

PŘIDEJTE KOMENTÁŘ